HR de Baas

Ben jij op zoek naar Goud?

Mijn Missie!

Speciaal Voor Kleine Bedrijven

Het HR de Baas programma is speciaal ontwikkeld voor ondernemers met een klein bedrijf. In de meeste gevallen ontbreekt bij hen de kennis en expertise om de personeelsadministratie in te richten en te onderhouden.

Ook het budget laat het vaak niet toe om een dure HR Professional in dienst te nemen. Waardoor duidelijke HR processen eigenlijk ontbreken.

Gelukkig is dat ook niet nodig.

HR de Baas biedt elke ondernemer de kans om zelf een personeelsadministratie in te richten of HR beleid op te stellen zonder dat je een HR professional in dienst hoeft te nemen.

Ik reik jou de juiste tools, tips en handvatten aan om een goede basis te creeren voor jou en je medewerkers. 

Al je HR zaken professioneel op orde, net als de grote bedrijven. HR de Baas maakt professioneel HR beleid haalbaar en betaalbaar, ook voor kleine mkb bedrijven.

 

Goud

Ik beloof je niet alleen gouden bergen. Je krijgt alle gouden onderdelen 1 voor 1 aangereikt. Je legt zelf het gouden pad. Je beklimt de gouden berg. Je plant je vlag met het logo van je onderneming boven op de gouden berg!

Je krijgt goud in handen. Goud wat niet voor iedereen is weggelegd. Veel dienstverleners beloven gouden bergen, maar niemand reikt je alles aan om het gouden pad er naartoe zo eenvoudig en snel mogelijk te bewandelen.

Je wordt op internet overspoeld met informatie, maar hoe werkt dat dan precies in real life, voor jouw bedrijf, voor jouw medewerkers?

Dat is nou precies wat we samen gaan doen. We vertalen de theorie direct naar de praktijk. Wetgeving, verplichtingen, instructies, tips en trucs pas je direct toe in jouw bedrijf.

Waardoor je direct concrete resultaten behaalt, die gelijk een positieve uitwerking hebben op je bedrijf, op jou als leidinggevende en op je medewerkers.  


Lage Kosten

Om de kosten hiervoor zo laag mogelijk te houden, heb ik een online programma bedacht. Waarin ik je stap voor stap meeneem in het hele proces.

Je kijkt over mijn schouder mee en maakt gebruik van alle instructiefilmpjes, stappenplannen, checklists, voorbeelddocumenten en communicatie die voor je klaar staan in de ledenomgeving.

Daarbij geef ik je ook de juiste tools en partijen om mee (samen) te werken. Zodat jij je na het afronden van het programma ook op HR gebied echt een Baas voelt!

Mocht je toch behoefte hebben aan meer ondersteuning of ontbreekt de tijd om er zelf mee aan de slag te gaan? Dan is er altijd de mogelijk voor een 1 op 1 samenwerking.

Achter de schermen verricht ik zoveel mogelijk werk en waar nodig lever jij input aan.

Een andere optie is om een van je medewerkers het programma te laten volgen. 


Warm Bad

Eenmaal onderdeel van de HR de Baas community voelt alsof je in een warm bad stapt.

Sluit je aan bij de andere ondernemers die ook kiezen voor HR de Baas! Je hoeft nooit meer verder te zoeken. Alles is op 1 plek te vinden. 

Mocht je toch iets missen, geef het aan en ik duik in mijn archieven en die van mijn partners zodat jij weer verder kunt. 


Geen HR Kennis Nodig

En even voor de duidelijkheid! Je hoeft dus niet over HR kennis te beschikken. Verwacht ook niet dat je moet gaan blokken om alles te leren over het HR vak. Dat is niet te doen en moet je ook niet willen. Daarom behandelen we alleen de echte essentiële zaken.

Jij wilt bezig zijn met dat waar je passie ligt. Je klanten tevreden houden. De business laten draaien. En het liefst zo weinig mogelijk tijd besteden aan ondersteunende processen. 

Maar omdat je niet weet waar je aan moet voldoen en de weg kwijt raakt op internet, ben je juist veel te veel tijd kwijt met uitzoeken hoe en wat. 

Op het einde van de dag ben je gaar en voor je gevoel nog geen steek verder. Je hoofd wordt steeds voller en voller en je rommelt eigenlijk maar wat aan.

Elke dag dat je langer wacht, creër je meer onrust voor jezelf. In je eigen hoofd, maar ook op de werkvloer. Dit wil je niet. Je bent voortdurend brandjes aan het blussen en bij alles wat je doet voor je medewerkers, hoop je maar dat de juiste keuzes maakt. 

Stiekem weet je ook wel dat je als werkgever nog niet volledig voldoet aan alle wettelijke verplichtingen. Dit achtervolgt je dagelijks en je weet dat tijd is om actie te ondernemen. 

Online HR Professional

Wie is Josy?

Inmiddels ben ik al ruim 20 jaar actief in de HR wereld, waarvan 8 jaar als zelfstandige.


Als HR-professional in loondienst leerde ik het vak bij grote organisaties als Simac, Philips, ASML en NXP.

Later als freelancer mocht ik verschillende projecten oppakken voor grote en kleinere bedrijven. Zoals Heezen, BAM, Ennatuurlijk, de Vogelbescherming en ParkeerService. Maar ook echt kleine bedrijven zoals ITzeker.


Ik merkte dat ik de kleine bedrijven vanuit mijn ervaring bij 'de grote jongens' heel goed kon helpen met het eenvoudig inrichten van HR-processen die óók werken in het MKB.


Die kennis heb ik nu omgezet naar programma's en diensten die professioneel HR-management bereikbaar maken voor kleinere bedrijven, zonder dat ze daarvoor enorme investeringen in tijd en geld hoeven te doen.

Hoi! Josy hier 😁

Ondernemers zijn niet voor niks ondernemer geworden. Juist omdat ze de drive voelen om zoveel mogelijk zelf te doen en richting te bepalen. Controle uit te oefenen op alle bedrijfsaspecten. Ik ben daar zelf het schoolvoorbeeld van. Ik wil het liefst alles zelf doen. Zodat ik weet dat het goed gebeurt en het voldoet aan mijn wensen. Ik wil alles snappen en de best mogelijke manier vinden om mijn business succesvol te laten zijn.


Passie voor mensen

Mijn passie voor mensen is altijd groot geweest. Als kind was ik altijd al bezig met de gevoelens en emoties van iedereen om me heen. Geïnteresseerd in waarom iemand is zoals hij is. Doet wat hij doet. Bewondering voor iemand zijn sterke kanten. Maar ook enorme voelsprieten voor als ik iemand zie strugglen. 


Passie voor het vak

Dat ik mijn passie nu inzet in combinatie met het ondernemerschap is geweldig. De beste keuze ooit geweest!

Sinds ik besloot om mijn dienstverlening alleen op kleine bedrijven te richten, voel ik echt dat dat is waar mijn hart ligt. Ondernemers hebben zoveel passie voor hun vak. Net zoals ik voor het HR vak.

Op het moment dat je elkaar versterkt door je krachten te bundelen in de bedrijfsvoering. Dan ontstaat er zo’n goeie vibe. Die energie is aanstekelijk. Uiteindelijk heeft dit ook een positieve uitwerking op je personeel. En de sfeer in de organisatie. Wat echt zorgt voor betere resultaten. 


Online Programma

Daarom bedacht ik een online programma. Waarmee ik zoveel mogelijk kleine ondernemers kan helpen bij het inrichten van de personeelsadministratie.

En ze de juiste tools aanreiken. Zodat zij zich sterker voelen in de veranderende rol als leidinggevende. Dit is gewoon een hele nieuwe wereld. Voor veel ondernemers is het lastig om hier in de praktijk mee te dealen.


Structuur

Een gestructureerde personeelsadministratie en een duidelijk HR beleid is een must voor een goede bedrijfsvoering. 

Voor het behalen van organisatiedoelstellingen en die vlag bovenop de gouden berg! Daarom is het belangrijk dat de personeelsprocessen zoveel mogelijk aansluiten op en verweven zijn met de andere bedrijfsprocessen.


3 Programma's

In 3 programma´s werken we er stap voor stap naartoe om al die puzzelstukjes op de juiste manier met elkaar te verbinden.

Doorloop je het hele programma? Dan werken we ook 1 op 1 met elkaar samen. Super tof en ontzettend resultaatgericht. Binnen een week is het al mogelijk om de basis voor jouw personeelsadministratie te digitaliseren. 

Het feit dat je alles panklaar hebt liggen, maakt het zo fijn werken

Gedurende het jaar ben ik met Josy de gesprekken gaan structureren en beter gaan voorbereiden. Dat is echt haar business. Ze weet precies hoe het werkt.

Het voeren van gesprekken met mijn medewerkers is tot nu toe voor mij bijzaak geweest maar ik besef nu veel meer hoe belangrijk het is. Het moet gebeuren, maar het moet ook goed gebeuren. 

Nu weet ik veel beter wat er op me af komt en wanneer. Ook pak ik het meer gestructureerd aan door de templates. Daardoor bereid je gesprekken veel beter voor. Ook het gesprek zelf verloopt prettiger omdat ik een duidelijkeopbouw aanhoudt. Ook is het opstellen van een gespreksverslag achteraf makkelijker  door het gebruik van een standaard formulier.

Het feit dat je alles panklaar hebt liggen, maakt het zo fijn werken. Door het gebruik van de voorbeelddocumenten is alles helder en transparant. Je bespaart er veel tijd mee. 

Wat moet ik regelen voor mijn personeel?
Rick Meelhuysen

Directeur ITzeker

Ik zou Josy aan ieder mkb-bedrijf aanbevelen

Josy weet waar ze over praat. Ze is volledig op de hoogte van belangrijke personeel gerelateerde kwesties. Ze heeft mij m.b.t. opleidingen intern op weg geholpen. Concreet heeft ze ervoor gezorgd dat ik middels de opleiding/cursus meer inzicht heb gekregen in mijn eigen competenties. Deze heb ik verder weten te ontwikkeling en beter leren toepassen in de praktijk.

Ze legt zaken op een heldere en empathische manier uit en licht haar punten toe wat maakt dat het heel duidelijk is. Ik zou Josy aan ieder mkb-bedrijf aanbevelen die behoefte heeft aan een deskundig persoon op HR-vlak

Michael Meelhuysen

Sr. Accountmanager ITzeker

De 8 grootste voordelen van een online training:


  • Hele dagen in je agenda blokken voor een training is niet nodig
  • Jij bepaalt wat prioriteit heeft en hoe je je tijd indeelt
  • Geen lange reistijden of in de file staan voor en na de training
  • Vanaf elke locatie te volgen, ook zonder internet
  • Geen verplicht huiswerk of deadlines voor het inleveren van opdrachten
  • 24 uur per dag je vragen stellen
  • Je behoudt toegang tot alles modules ook na afronding
  • Ervaringen uitwisselen en successen delen met andere ondernemers


arrow_drop_up arrow_drop_down